zaterdag 1 mei 2010

Openingsplof.

Een paar maanden geleden hoorde ik weer eens de uitspraken dat er over smaak niet te twisten valt. Deze uitspraak klopt om twee redenen niet.

Ten eerste is ruzie het logische gevolg van het draaien van Meticolous Invagination van Aborted tijdens familiefeesten. En dan moet je nog blij zijn dat niemand de teksten kan verstaan. Dus als je maar vaak genoeg Aborted aan mensen probeert op te dringen, heb je zo voldoende empirisch bewijs (blauwe ogen) bij elkaar voor de onjuistheid van de stelling. Overigens ben ik van mening dat Aborted voor mij na twee nummers wel genoeg is voor de rest van mijn leven.

Maar in figuurlijke zin kan de stelling nog steeds kloppen, omdat ik moet toegeven dat Aborted hun instrumenten beheersen en in ieder geval de moeite hebben gedaan om een thesaurus te voorschijn te halen voor hun songtitels. Dus enige 'kwaliteiten' zijn er wel te ontwaren in de muziek als je van betere wil bent dan ik.

Dus nu over naar het ultieme bewijs dat smaak objectief omlaag gehaald kan worden: Shine van de Christelijke band Final Placement.

Van de eerste opening-noten af weet je al dat het stemmen van de gitaar een goed idee was geweest. En dan blijkt het zingen ook niet al te zuiver. Maar goed, alle begin is moeilijk: ga nog maar een paar maanden (jaar) oefenen in een schuurtje en dan klinkt het vast beter.

Gelukkig waren de jongens van Final Placement verstandig en maakten niet meteen een video-clip van hun gepling: http://www.shinebyfinalplacement.com/

Tja, dat was nou jammer. Nog jammerder was dat de bandleden al een paar maanden proberen alle clips te verwijderen, vandaar dat ik naar een anti-fansite moet verwijzen. Leuk detail was dat de bassist en de drummer, die weliswaar ongeïnspireerd maar afdoende kunnen spelen, direct probeerden om te iedereen ervan te overtuigen dat zij geen lid van de band waren en niet wisten dat er een clip zou worden gemaakt. Ik laat in het midden of hun verhaal waar is.

Maar ik ben benieuwd of iemand het voor deze band wil opnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten